Nekem mindegy, ez a fickó nem egy "világhírű" valaki, legalábbis a világhíre nem jutott még el ide, mihozzánk. Amúgy jónevű svéd klippes figura. Nevét a világ minden pontján jegyzik, mintahogy saját cégét - revolver films - is, amely a klipek mellett reklámokat és egyéb filmes tevékenységet is folytat.
Patric erőssége a filmes klip, amit megtold színes fantáziájával és eleven képivilágával. Mondjuk ennek köszönhető, hogy a zenei scéna sok területén foglalkoztatott. Nem egy techno kippet jegyez, a számtalan metál és hasonló munka mellett. Az imént említett "előny" ugyanakkor hátrányt is jelenthet. Az ennyire "harsány" képalkotás egész egyszerűen nem tud működni egy érzelmesebb zene esetében, mert fordított hatást érhet el, mint ami szándéka volt. Éppen ezért inkább kedvelik a munkáját a trendi arcok, mert a friss sikercsapatokat lehet vele jól eladni. Legjobb példa erre a Dimmu borgir zenekar, akik - és ezt komolyan hiszem - sokat köszönhet neki. Az előző lemezük nagyot ütött még amerikában is, nemhogy itt az öreg kontinensen... Annyira sikerült összeilleszteni a dimmu-t a kiadói elvárásokkal és a közönségigénnyel, hogy az már csoda. Főleg egy ilyen "kemény" - nehogy most valaki belémkössön - zenét játszó csapatnál nagy siker a kommersz elismerés.
Dimmu Borgir - Progenies Of The Great Apocalypse
De, hogy ne csak a most népszerű csapatokat említsem, egy korábbi alkotás a norvég-amerikai Kamelot videója, ami szintúgy rettentő populáris és csili-vili, mégis olyan bájosan nem passzol a tagok karakteréhez. Mégis, egyértelműen kitűnik a szándék és mindenbizonnyal sikerült elérni vele a kívánt hatást.
Epica - Kamelot
Nos láthatjuk, hogy megpróbáltak mindent beleadni egy ilyen - éppen most - nem népszerű csapatnál, hogy a közizlésnek meg tudjanak felelni. Minden olyan klisét megjelentettek, ami ilyenkor szokásos.
De most nézzünk valami nem metálos példát:
Brooklyn Bounce
Még elmlékszem rá, hogy amikor egynyári slágereikkel volt tele a világ, legalábbis magyarország, majd kihaltam. Annyira szar ez a zene, hogy az már egyenesen megdöbbentő. De mégis mitől lehetett sikeres? Nos a kor zenei ízlése csak egy komponens. Fontosabb - minthogy ez esetben csak egy produktumról van szó - a design és a reklám. Ebben az esetben kiemelkedően fontos a klip. Ki más lenne a legalkalmasabb egy harsány és figyelemfelkeltő klippel életre hívni a "rajongókat", mint?
Brooklyn Bounce - Club Bizarre
Szóval egy nagyszerű mesterember, aki - szerintem - saját csapdájában vergődik, mert képtelen továbblépni. Mindenki csak ezt az egy fajta klippet akarja látni tőle és ez egy idő után eléggé kiégető valljuk be...
Egy kis válogatás a végére:
Kamelot- March of Mephisto
MNEMIC - Liquid
Within Temptation - Mother Earth
Alex Prince - Whatever
...és még sorolhatnám napestig...
Utolsó kommentek